חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

החשיבות בצריכת חלבון טונה איכותי בתקופת הקורונה

 

מרגישים רגוזים, כועסים או מתוחים? בתקופה זו, אתם בהחלט לא לבד. בתקופת הקורונה נרשמת ירידה כללית במצב רוחו של הציבור

 

מרגישים רגוזים, כועסים או מתוחים? בתקופה זו, אתם בהחלט לא לבד. בתקופת הקורונה נרשמת ירידה כללית במצב רוחו של הציבור. בין היתר, הדבר מתבטא במיעוט יחסי של פעילות גופנית ובהתרופפות ההקפדה על תזונה איכותית. מלבד העובדה שאלה גורמים להשמנה, הדבר עלול לגרום גם לפגיעה בריאותית ואף פגיעה בגדילתם התקינה של ילדים. זה המקום להדגיש ולהסביר במה טמונה החשיבות של צריכת חלבון בכלל וחלבון טונה איכותי בפרט, בתקופה הנוכחית. 

דגים עשירים בחלבון איכותי ובריא

תזונה לא בריאה מעלה מתחים, יוצרת אי נחת כללי ומשפיעה על מערכת העיכול בצורת קשיי עיכול או צרבות. דגי ים ובהם גם טונה נחשבים למקור טוב מאוד לחלבון איכותי, מרכיב חיוני ביותר. המשמעות של חלבון מאיכות גבוהה טמונה בכך שהוא מכיל חומצות אמינו חיוניות לבריאות הגוף והנפש. אלה מרכיבים תזונתיים שאת חלקם הגדול, גופינו לא מסוגל לייצר בעצמו ולכן הוא זקוק לאספקה ממקור חיצוני (כלומר דרך תזונה בריאה). נזכיר שמזונות נוספים מכילים חלבונים אולם בדגים טמונים במשולב עוד יתרונות. למשל, זהו מקור מצוין לאומגה 3 ולעומת בשר, זהו מקור דל בשומן רווי. אגב, דגי הטונה המשווקים בישראל הינם מהסוג הבהיר, כלומר הם לא מכילים מרכיבים שאינם מומלצים כגון כספית. הדגים שיש להמעיט באכילתם משווקים בעיקר בשווקי חו"ל ומכאן נובעת המלצת משרד הבריאות, להרבות בצריכת דגים, בכל גיל, ללא צורך בהגבלה מיוחדת. 

חלבונים איכותיים במקום נשנושים לא בריאים 

בתקופת הקורונה הרבה אנשים מוצאים את עצמם מבלים יותר מן הרגיל, מול המסך. לפעמים השעמום פורץ כל גבול וכך גדלה הנטייה לנשנש. נשנושים לא בריאים, מלוחים או מטוגנים אינם יפים לבריאות. כלומר, אם אתם או ילדיכם צופים יחדיו בתוכנית כזאת או אחרת, כריך איכותי עם דג, בתוספת ירקות (מול התוכנית), יהיה תחליף עדיף בהרבה, על "נשנשת" מוגזמת. 

מה עובר לנו בגוף ללא מספיק חלבון?

חלבונים חיוניים לבניית רקמות הגוף, לשרירים, לרקמות חיבור, לכלי הדם ועוד. חוסר בצריכת חלבונים עלול לבוא לידי ביטוי במגוון תצורות מאוד לא סימפטיות. לדוגמא, נהוג לייחס עייפות מוגזמת לחוסר בברזל. זה אומנם נכון אבל נמצא כי גם תזונה החסרה חלבונים עלולה לגרום לעייפות עד כדי תשישות (ללא קשר למספר שעות השינה בלילה). בנוסף, ילדים עלולים לסבול מגדילה איטית ולא שלימה. 

חלבונים איכותיים למערכת חיסון חזקה 

בעניין הקורונה ומחלות בכלל, נדגיש כי לחלבון תפקיד מאוד חשוב. זהו מרכיב תזונתי החשוב לנו לשמירה על מערכת החיסון ולהתמודדות עם מחלות, נגיפים, חיידקים וזיהומים. זאת ועוד, תזונה נכונה משפיעה על מראה העור, על בריאות השיער והציפורניים. הקפידו לשלב דגי ים בריאים בתזונה השבועית, שמרו על בריאותכם ותיהנו מטעם טוב בכריכים, בסלטים, בקציצות או בכל צורה אחרת, מעוררת תיאבון. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים