חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ביטוח >>

תאונות אופניים חשמליים והביטוח שמגן על הרוכבים

 

אחת הביקורות הנפוצות כנגד אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, היא הטענה בדבר הסכנה הבטיחותית. עם כ-2,000 נפגעים מדי שנה שמדווחים למשטרת ישראל, ועוד היקף לא ידוע של תאונות אופניים חשמליים קלות אשר אינן מדווחות, הדברים בהחלט לא נאמרים בחלל הריק

 

אחת הביקורות הנפוצות כנגד אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, היא הטענה בדבר הסכנה הבטיחותית. עם כ-2,000 נפגעים מדי שנה שמדווחים למשטרת ישראל, ועוד היקף לא ידוע של תאונות אופניים חשמליים קלות אשר אינן מדווחות, הדברים בהחלט לא נאמרים בחלל הריק. 

אולם מעבר לדיון הציבורי, חשוב שכל רוכב ידע שמכיוון אופניים חשמליים  אינם נחשבים לפי החוק בישראל ל"רכב מנועי", במקרה של תאונה, לא חל עליהם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כלומר הרוכבים לא יכולים להיתלות בביטוח חובה שיגן עליהם מבחינת נזקי גוף. 

תאונה עם אופניים ממנועים יכולה לגרום לפציעות לא פשוטות שיגרמו לאובדן הכנסה, אשפוז בבית חולים, נזק לאופניים וכמובן עוגמת נפש. בין אם מדובר על פציעה "קלה" כדוגמת שבר ביד או ברגל, אשר תשבית את הרוכב לתקופה מיידית של כחודש (וייתכן שיותר), וכמובן שבמקרים קשים של פציעה חמורה או (חו"ח) מוות. 

ביטוח אופניים חשמליים, האם הוא הפתרון?

ביטוח אופניים חשמליים הוא הפתרון היחיד שיכול לסייע לרוכב או הרוכבת ביום פקודה. מספר חברות ביטוח בישראל מציעות כיום פתרון של ביטוח אופניים חשמליות, והבשורה היא שלא מדובר בד"כ בפוליסה יקרה. נהפוך הוא, בעלות בסיסית והגיונית ביותר של כמה עשרות שקלים בחודש (ואולי קצת יותר מ-100-120 שקלים), הרוכב יכול להגן על עצמו עם מעטפת ביטוח לא רעה בכלל. 

ביטוח אופניים חשמליים יכול לכלול למשל כיסוי בגין תאונות אישיות עבור נזקי נכות או מוות בסכומים של עד כרבע מיליון שקלים. כמו כן, אפשר לרכוש ביטוח צד ג’ המעניק כיסוי במקרה של פגיעה בגוף וברכוש של צד שלישי. כיסוי הנחשב לרלבנטי מאד במקרה של פגיעה בהולך רגל וזהו כיסוי שמטפס בקלות לפוליסה של 1-2 מיליון שקלים. 

כיסוי פופולרי נוסף שכוללת הפוליסות השונות לביטוח אופניים חשמליים הוא פיצוי לנזק פיזי שנגרם לכלי. פיצוי זה, שיכול לטפס עד כדי כיסוי של כ-20,000 שקלים ויותר, מאפשר לרוכב שאופניו נפגעו לרכוש בהקדם כלי תחבורה חדש תחתם. 

האם יש ביטוח לשליחים?

שליחים, הנמצאים זמן רב על האופניים החשמליים, זקוקים להתייחסות אחרת לגמרי לעומת "רוכבים פרטיים". היות שמדובר באנשי מקצוע שחלקם רוכבים בממוצע כ-40-50 שעות בשבוע, חברות הביטוח מאפשרות להם רכישה של ביטוח אופניים חשמליים ייעודי לשליחים. על מנת לאתר את הפוליסה הנכונה והמתאימה לשליח, רצוי להיוועץ עם גורמי מקצוע. 

חשוב לציין כי מכיוון שהשליחים רוכבים שעות כה רבות על האופניים החשמליים, כך גם החשיפה שלהם להיפגע בתאונה גדלה בהתאמה. בתפאורה זו, אין להקל ראש בבחירה מדויקת ומהודקת של פוליסת ביטוח איכותית. פוליסה שתוכל להגן על השליח ולאפשר לו להתפרנס בכבוד. 

תאונות אופניים חשמליים כתאונות עבודה

מתוך כ-70,000 תאונות עבודה שמתרחשות בישראל מדי שנה, כ-15,000 מהן הן תאונות דרכים (בעבודה, בדרך לעבודה או במהלך החזרה הביתה). הדברים נכונים גם לגבי אופניים חשמליים שכן תאונות רבות עם אופניים חשמליים נגרמו בדרך לעבודה, בדרך מהעבודה הביתה או ממש במהלך העבודה (שליחים, בעלי מקצוע, סוכנים וכדומה). 

במקרים אלה, ביטוח פרטי לאופניים חשמליים מספק מענה מיידי ואפקטיבי, והפיצויים משולמים בדרך כלל מעבר לפיצויים שהרוכב יהיה זכאי להם מכוח הכרה בו כנפגע עבודה. כך או כך, בקרות תאונת אופניים חשמליים שיכולה להיחשב גם כתאונת עבודה, מומלץ להיוועץ עם גורם מקצועי בכדי לתכנן היטב את הפעולות הבאות שינקטו. 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים