חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

דירות למכירה בירושלים

 

אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות מחפשי דיור והשקעות נדל”ן בירושלים, היא האם לקנות דירה מיד ראשונה (קבלן) או מיד שנייה. על השאלה הזו אין תשובה אחת מוחלטת, אך ברור שהציבור בכללותו סבור שיש יתרון לדירה מקבלן

 

אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות מחפשי דיור והשקעות נדל"ן בירושלים, היא האם לקנות דירה מיד ראשונה (קבלן) או מיד שנייה. על השאלה הזו אין תשובה אחת מוחלטת, אך ברור שהציבור בכללותו סבור שיש יתרון לדירה מקבלן. האמת היא, שאם תקראו את המאמר הבא תבינו שלא תמיד עדיף לקנות דירה מיד ראשונה, במיוחד למי שרוצה לחסך בכסף. אז אם גם אתם שוברים את הראש על הנושא, בואו נשווה כמה היבטים בין דירות קבלן ומיד שנייה בעיר הקודש. 

 

כמה מילים על שוק הדיור בירושלים

מצד אחד ירושלים היא הגדולה בערי ישראל, ומצד שני – מספר הדירות למכירה המוצעות בה אינו גבוה משמעותית מבערים גדולות אחרות. כך למשל, בשנים האחרונות מוצעות בממוצע כחמשת אלפים דירות  למכירה בירושלים בכל שנה, וכשלושת אלפים עסקאות נסגרות. זאת למשל, בהשוואה לפתח תקווה, בה מבוצעות כמעט פי שתיים יותר עסקאות (הנתונים משתנים משנה לשנה).

בתוך כך, כיאה לעיר הבירה שלנו ובכלל העיר הגדולה בישראל, מתקיימים בירושלים לא מעט פרויקטי בנייה חדשים, שחייבים כמובן לעמוד בדרישות הבנייה הייחודיות השומרות על פני העיר. על כן, מבחינת ההיצע לא נראה שקיימת בעיה מיוחדת למצוא דירות למכירה בירושלים מקבלנים וממוכרים פרטיים, אבל השאלה היא מה עדיף לכם – קבלן או יד שנייה?

 

דירות למכירה בירושלים מיד שנייה

אם תציצו בלוחות הנדל"ן ברשת תגלו שממש לא חסרות דירות למכירה בירושלים מיד שנייה. אין ספק שקיימים יתרונות בכניסה לדירה חדשה מקבלן, החל בתשתיות החדישות ועד ליותר אפשרויות בחירה בנוף, בכיווני האוויר וכדומה. אבל עם כל הכבוד לדירות הקבלן ויתרונותיהן הבלתי מבוטלים, יש גם לקחת בחשבונות כמה חסרונות – בעיקר מבחינה כלכלית.

קודם כל, יש לזכור כי דירות קבלן עולות יותר. נכון שהמחירים משתנים מאוד בין השכונות ולאורך השנים, ויכולים אפילו להיות מצבים בהם דירת יד שנייה תהיה יקרה יותר מהמקבילה שלה מקבלן. ואולם, באופן כללי דירת קבלן תעלה בחמישה עשר אחוז יותר מדירת יד שנייה. רק על מנת לסבר את האוזן, אם מדברים על סדר גודל של 1.5 מיליון  ₪ הרי שדירה מקבלן תעלה כמאה וחמישים עד מאתיים חמישים אלף ₪ יותר מדירה יד שנייה.

 

מתי נכנסים אל דירות למכירה בירושלים

עוד הבדל לטובת דירות למכירה בירושלים מיד שנייה, טמון בתאריך הכניסה. אם הצטרפתם אל פרויקט בנייה בשלביו הראשונים יכולות לעבור כמה שנים טובות עד לכניסה, על כל המשתמע מכך מבחינת פתרונו הדיור הזמניים שלכם, איכות החיים, וגם כספים ההולכים בינתיים על תשלומים לקבלן ועל שכר הדירה במקביל.

לעומת זאת, אל דירה מיד שנייה שאתם רוכשים תוכלו להיכנס מהר מאוד, בהנחה שהכל תקין. יחד עם זאת, במידה שהדירה זקוקה לשיפוץ, ובוודאי אם מדובר בשיפוץ מקיף, הרי שהכניסה יכולה להתארך במספר חודשים, וכמובן שתהיה לעניין גם השפעה על העלויות.

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים