יש מי שמקשיב לכם: עיריית ירושלים מציגה גידול ושיפור באיכות המענה לתושבים במסגרת פניות הציבור
עיריית ירושלים פרסמה לאחרונה את דו”ח פניות הציבור לשנת 2023. מהדו”ח, שנערך על ידי הרשות לאיכות השירות בעיריית ירושלים, עולה כי חל גידול בפניות הציבור לעירייה, לצד עליה באחוז הפניות שטופלו ובעמידה במדד השירות שנקבע.
על פי הדו"ח, בשנת 2023 התקבלו 69,766 פניות ציבור המהווים גידול של 3.5% לעומת שנת 2022. נתון זה, מהווה עליה של פי 1.7 בפניות הציבור, לעומת שנת 2019. בעירייה מסבירים את הגידול בפניות הציבור בכך שתושבי העיר מאמינים כי העירייה מהווה כתובת עבורם לטיפול בפניות אלו. הדו"ח מציין כי סך הפניות שטופלו ונענו, עומד על 95% מהפניות, גידול של 5% משנת 2022.
המינהלים המובילים בקבלת וטיפול בפניות ציבור – מינהל תפעול (כ-13.3 אלף פניות) ומינהל חינוך (כ-11 אלף פניות, לעומת כ-9.5 אלף פניות בשנת 2022).
עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה במוסד פניות הציבור, המאפשר ערוץ תקשורת ישיר בין התושב לגורמי העירייה השונים. מוסד זה מאפשר למידה אודות הצרכים השונים של תושבי העיר וכן אמצעי לריכוז מאמצים עירוני בסוגיות הרלוונטיות לציבור.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בקשר עם תושבי העיר. מוסד פניות הציבור הוא אחד מהכלים המשמעותיים מהם לומדת העירייה מה הם הצרכים המיידיים והשוטפים של תושבי העיר, להענות להם ולפתור בעיות. כך, ניתן גם לדייק ולמקד את השירות לתושב ולהשקיע את המשאבים הקיימים באופן מיטבי עבור התושב. נמשיך להעניק שירות בלתי מתפשר ולעמוד ביעדי השירות שהצבנו, במטרה לשפר את איכות חייהם של תושבי העיר והמבקרים בה."