חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ירושלים של נדל”ן ומשרדים 

 

על המגמה המעניינת בשנים האחרונות בכל הנוגע לנדל”ן עסקי בעיר הבירה, בדגש על משרדים ושטחי מסחר להשכרה

 

ענף הנדל"ן בישראל בוער בימים האלו יותר מתמיד ונראה כי מרבית הניסיונות השונים לאורך השנים לבלום את מחירי הדיור אינם נושאים פירות אמיתיים ממש לכלל האוכלוסייה. בשוק כיום ניתן למצוא לא מעט משקיעים פוטנציאליים המחפשים הזדמנויות השקעה אטרקטיביות כאלו ואחרות מתוך הבנה כי גם בימים אלו כמעט כל הזדמנות "לשים יד" על נכס נדל"ני היא הזדמנות שאולי לא תחזור בהמשך.  

ירושלים, מלבד היותה עיר מוקד חשוב של היסטוריה ותיירות, נחשבת מעצמת נדל"ן מקומית ומציגה לצד מתחמי בנייה חדשים ופיתוח שכונות לצרכי מגורים, גם מגוון מתחמי הייטק ועסקים, מוקדי מסחר, משרדים וכו’. אוכלוסיית העיר מונה קרוב למיליון בני אדם ועלויות הנדל"ן ברחביה נסקו בשנה האחרונה במעל 30% (ביחס לעלייה ממוצעת בת 12% בכלל המדינה). נתונים אלו הפכו את ירושלים לעיר מובילה בביקוש לנדל"ן כאשר חלק לא מבוטל מרוכשי הנכסים, למטרות מגורים או נכסים עסקיים, הינם משקיעים.

תשואה מיידית לצד עליית ערך

השקעה בנכס נדל"ן בירושלים תבטיח לרוב הן תשואה מידית וגבוהה משכירות, והן עלייה מתמדת בשווי הנכס. משקיעים אשר רוכשים נכס בעיר ומחזיקים בו לאורך 4-6 שנים, זוכים לתשואה מידית משכירות באחת הערים היקרות בישראל בתחום, כמו גם חוזים בעלייה עקבית במחירי הנדל"ן המקומיים שמבטיחים יציאה בבוא העת בתשואה גבוהה מן הממוצע להשקעות נדל"ן בישראל.

השקעה בדירת או נכס מסחרי?

אחת השאלות שמטרידות את המשקיעים היא האם מוטב להשקיע ברכישה של דירת מגורים או בנכס מסחרי עסקי דוגמת חנות, משרד, מתחם משרדים וכו’. התשובה אינה תמיד חד-משמעית וטמונה במצב המשקיע, בהון העצמי שלו, באפשרויות המימון ובמטרותיו. רכישת נכס עסקי למ"ר יעלה יותר מאשר מ"ר של יחידת מגורים, אולם לרוב מדובר בנכסים קטנים יותר, שבמקרים רבים ניתן לרכוש ללא התחייבות לתכניות מימון ומשכנתא אימתניות. 

בשני המקרים העיר ירושלים הוכיחה כי הנכסים אשר נרכשים להשקעה אינם שוקטים על השמרים, ומגלים אטרקטיביות הן בביקוש לצרכי השכרה והן בנסיקת המחירים בטווח הארוך. חשוב להביא בחשבון כי מדיניות הבנייה בעיר מציעה בנייה מוגבלת (מסיבות פוליטיות ודמוגרפיות) וכי בשל כך עלות נכסי המגורים כמו גם הביקוש אליהם גבוהים במיוחד.

אזורי השקעה בולטים

כאשר מדובר בהשקעה בנכס מסחרי מוטב לפנות אל אזורי המסחר המובילים במרכז העיר, בכניסה אל העיר בסמוך לגשר המיתרים, באזורי השווקים ובקניונים. גם באזור העיר העתיקה עסקים ייהנו מתנועה ערה של מבקרים ותיירים ומהצלחה של עסקים בתחום האירוח, הפנאי והמזון.

>> על מתחם "גב-ים פארק העברית", קמפוס הייטק-אקדמיה הראשון בירושלים, שעתיד לקום בעיר בקרוב כבר שמעת? קרא כאן על הפרויקט.

בהשקעה בדירות מגורים ניתן להשקיע בשכונות הוותיקות אשר מצויות בהליכי התחדשות עירונית דוגמת שכונות קטמון, השקעה שגם תספק מחיר ראשוני נמוך יותר, או בשכונות הצעירות והמבוקשות בניהן גבעת זאב, רמות אלון, גילה, משכנות שאננים ושכונות נוספות. ניתן למצוא בעיר לא מעט דירות ונכסי מגורים ישנים הזקוקים להשקעה ולשיפוץ ויחד עם זאת בעלי פוטנציאל גבוה להשקעה ולתשואה. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים