חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

ביהמ”ש בירושלים הכריע: השוק אינו מוגדר כאזור מגורים

 

בית המשפט המחוזי בדיון בראשות כב’ השופטת רבקה פרידמן פלדמן, בשבתו כבית הדין לערעורים פליליים, קבע היום (ה’, 18/4), שהחלטת בית משפט השלום, בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים, בסוגיית אכיפת חוקי העזר העירוניים בעניין הרעש בשוק מחנה יהודה בטלה

 

דוברות עיריית ירושלים
בהמשך להחלטת בית המשפט המחוזי, יוחזר התיק לדיון חוזר בבית משפט השלום והחלטתו כי השוק אינו אזור מגורים - בטלה באופן מיידי.

כזכור, החליט בית המשפט לעניינים מקומיים לבטל כ-40 דוחות משטרה בגין השמעת מוזיקה בבתי עסק באזור השוק לאחר השעה 23:00 היות ובית המשפט קבע כי השוק אינו מוגדר כאזור מגורים, כפי המוגדר בחוק העזר לירושלים (מניעת רעש) התשס"ז- 2007. לכן, לא חל עליו האיסור על השמעת מוזיקה בשעות הלילה המאוחרות ובשעות הצהריים.

עיריית ירושלים, באמצעות אגף התביעה העירונית, הגישה ערעור על החלטת בית משפט לעניינים מקומיים. בערעור, טענה העירייה כי במהלך הדיון בבית משפט לעניינים מקומיים, לא נשמעו טענות העירייה וכן טענות התושבים והמינהל הקהילתי לעניין הכרעה זו, הואיל והדיון אמור היה להתמקד בטענות מקדמיות בלבד.

העירייה טענה שלא ניתנה לה הזדמנות להביא ראיות מטעמה בנוגע לשאלת קיומם של בתי העסק באזור מגורים.

בית המשפט המחוזי קיבל את טענות העירייה והורה לבטל את החלטת בית משפט לעניינים מקומיים כי שוק מחנה יהודה אינו אזור מגורים. בית המשפט אף קבע כי יש להחזיר את התיק לדיון לגופה של סוגייה.

פסק הדין אינו בגדר קביעה סופית, ושאלה זו תתברר בבית המשפט לאחר שתינתן לעירייה ולתושבים הזדמנות להביא טיעונים ועדויות מטעמם ולאחר שביהמ"ש ישמע מחדש את כלל הנסיבות והראיות.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים